כך תעצבו את המשרד שלכם נכון

עבור עובדים רבים, המשרד כבר מזמן הפך לבית השני ומכאן ההשקעה המשמעותית האופיינית בשנים האחרונות בתכנון ועיצוב משרדים. מצד אחד, מעסיקים מעוניינים שהעובד ירגיש בנוח ובבית ומצד שני, שהעיצוב יתרום גם לפרודקטיביות של כל מועסק. איך מגיעים לאיזון הנכון? לפניכם מספר טיפים להשגת עיצוב שיתאים לקו הסגנוני המבוקש וכן לשהייה ארוכה של העובדים והנעמת זמנם כמו גם העלאת התפוקה. 

החלוקה קובעת

חשוב מאוד לתכנן את המשרד כך שיתאים להתרחבות מתמדת, כשכיום יש ריהוט משרדי מודולארי המספק מרחב תמרון וגמישות וכן מחיצות שניתן למקם כך שהחלוקה תהיה בהתאמה אישית. אפשר להחליט היכן ואיך לתחום על מנת להעניק גם פרטיות לעובדים, כך שעל אף השטח הפתוח ירגישו שיש להם מקום משלהם. כיום עם הריהוט הקיים אפשר להחליט על עמדות אחידות או משתנות והמודולאריות הפונקציונאלית מאפשרת העלאה והורדה של השולחנות ומשטחי העבודה לפי בחירה של כל עובד ועובד על פי העדפה. התאימו את הצורניות של העמדות והשולחנות למבנה החלל ותנאי השטח כמו למשל, שולחנות פינתיים על מנת למקסם את המרחב בדרך הטובה ביותר. זכרו שחשוב מאוד לנצל היטב ובחוכמה את השטח על ידי פריסת עמדות עבודה ושימוש במחיצות כך שהעובדים יקבלו ספייס משלהם ועם זאת תהיה תחושה של שיתוף פעולה. כדאי להקצות פינות או שטחים המיועדים לאינטראקציה עמו טרקלין, מטבח, חדרי ישיבות. 

יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

בהיר, נעים ואוורירי

הכנסת האור הטבעי מבחוץ כמו שימוש מושכל באור מלאכותי וצמחייה עשירה מוסיפים לאנרגיות וכך גם הבחירה בריהוט משרדי בגוונים בהירים וסולידיים, לבן, קרם או בז’. האווירה שתורגש היא של נינוחות ואווריריות וקווים נקיים וגוונים בהירים אף יוצרים תחושה של חלל גדול ומרווח יותר מכפי שהוא באמת. אפשר להשתמש גם במחיצות זכוכית על מנת להמשיך את תחושת האווריריות וגם מאפשרות שליטה טובה יותר מהבחינה האקוסטית. מוזמנים לבחור את פלטת חומרי הגלם על פי הקו הסגנוני: עץ בהיר למשרד בניחוח כפרי או עץ צבוע לבן, זכוכית ומתכות כמו רגלי אלומיניום דקיקות למשרד במראה מודרני יותר. ניתן ליצור קונטרסט מעניין בין רגלי השולחן הבהירות לפלטת שולחן כהה או להפך על מנת ליצור טוויסט ייחודי מעת לעת בפינות נבחרות.

לפנות את השטח – לאחסן את הבלגן

משרדים נוטים להתבלגן במהרה בשל התעבורה הגבוהה במיוחד במקומות עם קבלת קהל של לקוחות. מומלץ להצטייד מבעוד מועד בפתרונות אחסון שיפנו את המרחב וישמרו על מראה מאורגן ומסודר במיוחד. כמו למשל, שידות עם מגירות או ספריות פתוחות להצבת קלסרים. אפשר לנצל את הקירות לטובת פתרונות אחסון מעין אלה וכן לשלב שידות ניידות על גלגלים מתחת לשולחנות גבוהים. כדאי למדוד היטב את השטח על מנת להחליט מה יהיו הגדלים של השידות או הספריות ולקבע לקיר את הספריות להבטחת בטיחות.

פריטים מעוצבים שעושים הבדל

חשבו איך להפיח חיים במשרד לפי האווירה המבוקשת – אלגנטית, סולידית וכדומה. ניתן להזמין תמונת קנבס עם תמונות נוף או תמונות של העובדים, לוגו של המשרד או הדפסים שיתמזגו בהרמוניה עם החלל – פרחוניות עשירה, הדפסים גיאומטריים, משפטים מעוררי השראה ולתלות בנקודות משיכה כמו מעל עמדת הקבלה או בטרקלין ובמטבח. 

לא לשכוח בעיצוב משרד למזג בין אסתטיקה לפרקטיות: כיסאות אורטופדיים על גלגלים שמאפשרים ניידות גבוהה, שולחנות שניתן לכוונן על פי בחירה, חומרי גלם שקל לתחזק ונראים מצוין לאורך זמן. חשוב מאוד לתכנן ולארגן את המשרד על פי הצרכים בייצור פריטים ורהיטים בהתאמה אישית על מנת שחלל העבודה יהיה מזמין ונוח.

יש לכם שאלה? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם: